کاهش به موقع دمای سی پی یو با DeepCool Thermal Compound
 

برترین های سخت افزار
The Worlds Supreme Brands

در باره ما
 

قدرت مند ترین های سخت افزار

 

لينك روزانه
 
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  کاهش به موقع دمای سی پی یو با DeepCool Thermal Compound   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 274
بازدید کل : 51464
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

 


کاهش به موقع دمای سی پی یو با DeepCool Thermal Compound

 فن ها و ساطع کننده های حرارات مختلفی برای پخش نمودن حرارت سی پی یو طراحی و تولید می شوند

دما بر روی کارکد نیمه رساناها تاثیر بسیار نزدیک و همهری دارد که کم بودن دما حین کارکرد اهمیت بالایی در بازده دارد

هنگام کارکردن تک تک ترانزیستورهای سی پی یو از جریان مصرفی بخشی تبدیل به حرارت می شود مجموع حرارت تولید شده تک تک ترازنیستورهای در یک هسته باید به جداره محفظه هسته ها انتقال یابد و چون حرارت تولید شده از حد تحمل نیمه هادی ها بیشتر است و محفظه سی پی یو خود طراحی خاص که حرارت را منتقل و پخش نماید ندارد توسط یک ساطع کننده حرارت تولید شده باید پخش می شود.

برای اینکه حرارت در زمان مناسب منتقل شود نیاز به یک همجوشی نزدیک بین سی پی یو و سینک می باشد و این همجوشی باید توسط یک رابط انجام گردد زیرا امکان ایجاد جوش بین سی پی یو و کولر نمی باشد؛یعنی خمیر سی پی یو که رابط انتقال حرارت بین است

این رابط نیز باید از جنس دوطرف تولید کننده و ساطع کننده باشد تا همجوشی امکان پذیر باشد

خمیرهای سی پی یو معمول با رنگ سفید می شود گفت افتضاح ترین ایجاد کننده همجوشی هستند اما با جمعیت صمرف کننده زیاد زیرا جنس تولید کننده آنها هیچ ارتباطی به فلزات ندارد چه برسد بخواهیم به این نکته بیندیشیم که بین خمیرهای سی پی یو حرفه ای بعضی از گزینه ها این توانایی را دارند که حرارت بیشتری را انتقال دهند و حرارت در هسته های پردازنده جمع نشود اینها که حرفه ای هستند خوب بد دارند چه برسد به یک ماده تک ترکیبه.

پس برای داشتن یک رابط حرارت یک همجوش خوب باید از جنس خود قطعات برای نزدیک شدن به همجوشی و بیشترین انتقال حرارت استفاده نمود

خمیرهای سی پی یو حرفه ای حاوی انواع فلزاتی هستند با انتقال حرارت زیاد که ترکیبی از آنها استفاده می شود و هرچه خمیر سی پی یو بخواهد بهتر عمل کند مقدار این فلزات باید بیشتر باشد و در نتیجه رنگ محصول تیره تر خواهد شد که این تیرگی نشان از انتقال بیشتر حرارت بین چند محصوبل یک شرکت می باشد .

از اونجایی که قبلا هم گفتم انجام شدن کار به شکل کامل و درست همیشه هدف و آرزوی من بوده حدود یکسال پیش به سفارش خودم این نمونه موجود از خمیرهای حرفه ای تهیه شد که پس از جایگزینی آن فاصله ها بیشتر خود را نشان دادند گرچه دمای سی پی یو در حالت زیر بار پردازش و تولید حرارت آنچنان بالا نبود و همیشه در حد 45 درجه اما پس از تغییر نوع رابط به 40 و دمایهای کمتر رسید .

البته تستهای گرفته شد از چند خمیر معمولی و حرفه ای گویای کاهش بیشتر از 5 درجه دما بوده است

یک بسته این محصول خرداد 90 دارای قیمت خرید 6 هزار تومان بود، خمیر مخصوص که همراه آن یک قاشق خاص برای تعیین مقدار استفاده خمیر برای ایجاد یک لایه مناسب قرار داده شده بود

اگر خمیر استفاده شده بین محفظه هسته ها و ساطع کننده حرارت زیاد باشد خود خمیر تبدیل به یک نارسانا می شود زیرا قطر زیاد لایه ایجاد شده هنگام عبور حرارت نیازمند زمان بیشتر است و در این فاصله حرارت تولید شده توسط هسته ها و عدم پخش شدن آن دمای سی پی یو را افزایش می دهد.

اگر مقدار خمیر مصرف شده کم و اندک باشد حرارت انتقال داده شده در حد توان عبوری خمیر موجود انتقال می  یابد و و باز بخشی از حرارت برای عبور کردن درون هسته ها مشکل ایجاد می نماید پس با مقداری کم شروع به پوشش کامل سطح بیرونی جداره سی پی یو مینماییم و هر زمان که برای پوشش سطح خمیر کم آمد مقداری اضافه میکنیم و اگر با خود ابزار پخش کننده سطح را صیغل دهیم مقداری پوشش داده می شود که هم ارتباط دهنده و نزدیک کننده خوب جداره سی پی یو و کولر می باشد و هم نه کم است و نه زیاد زیرا مقدار اضافی روی شاقش جمع می شود.

دیپ کول یکی از برندهای مشهور و خوش سابقه موجود بازار کشور است با محصولاتی با کیفیت ساخت مرغوب و قیمت مناسب که به دلیل تجربه استفاده از کولرهای سی پی یو و نوت بوک،فن های حرفه ای کیس و خمیر رابط حرارت خرید این برند را تایید و پیشنهاد میکنم.

خمیرهای مخصوص تولیدی این شرکت به سه نوع تقسیم می شود :

Z3-Z5-Z9

نوع کاملا حرفه ای حاوی با بیشترین مقدار از هر نوع فلز دارای رنگ نقره ای تیره انتقال دهنده سریع حرارت

نوع حرفه ای آن با درصد متوسط به بالا فلزات رابط

نوع سطح سوم با عنوان :

Z3

برای بررسی دقیق تر این سه محصول اگرچه مشخص است کدام ها بهتر هستند و در دید کلی هر کدام چندین بار بهتر از سایر خمیرهای معمول هستند اما نیAزمند درصد تشکیل دهنده هر یک از فلزات است که متاسفانه این جزئیات روی بسته بندی موجود است و بسته آن را بیرون انداخته ام.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط Tragzes.Gamer| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان برترین های سخت افزار و آدرس gamer.gear.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

خرداد 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');